Hardloopschoenen goedkoop aanschaffen met kortingscodes

Hardlopen is één van de beste manieren om je hoofd leeg te maken. Maar hardloopschoenen kunnen helaas erg duur zijn. Als dit momenteel niet in je budget past, dan is het gedaan met de hardloopschoenen. Of toch niet? Als je namelijk kortingcodes voor deze schoenen zou hebben, dan zou je flink wat kunnen besparen. Er zijn veel websites waar kortingcodes voor een ruime selectie van producten op staan. Of het nou gaat om een mooi paar hardloopschoenen, hoesjes voor je nieuwe iPhone, dat nieuw jasje dat je laatst in de winkel hebt zien liggen of iets anders wat je toch eigenlijk erg graag zou willen hebben.

besparen op hardloopschoenenBesparen op hardloopschoenen

We hebben allemaal van die momenten waarop we iets leuks zien, maar dat het toch net wat te duur voor ons is. Vooral in deze moeilijke economische tijden kan het soms gebeuren dat je elke maand weer de losse eindjes aan elkaar moet knopen. Kortingcodes van Go Sport kunnen je helpen om je toch nieuwe hardloopschoenen te kunnen veroorloven, voor een veel lagere prijs. Het zou jammer zijn als je door financiële redenen niet meer lekker kunt hardlopen. Maar dat is natuurlijk nog niet alles. Want ook al heb je het budget, met een mooie korting ben je toch in de gelegenheid om flink te besparen op je favoriete hardloop producten.

Besparen op andere hardloopspullen

Wellicht vraag je je af of er wel kortingcodes beschikbaar zijn voor de producten waar je in geïnteresseerd bent. De selecties worden alleen beperkt door het huidige aanbod van kortingcodes. De keuze is daarom enorm. De sites zijn bovendien gemakkelijke te navigeren. Je kunt dus gemakkelijk op allerlei verschillende bedrijven en merken zoeken. Zoek je bijvoorbeeld korting in de categorie hardloopschoenen, dan vindt je hier niet alleen maar dames- en herenschoenen, maar ook kinderschoenen. Kortom, je vindt hier kortingen en aanbiedingen voor alle hardloopspullen die je maar kunt bedenken. Daarnaast zijn alle codes echter niet alleen beperkt tot hardloopschoenen. Ook andere producten kun je hier vinden. Denk bijvoorbeeld aan vouchers voor mobiele telefoons, kleding, sanitair en een ruim aantal producten voor doe-het-zelvers.

Natuurlijk is het niet zo dat je alleen kunt besparen goedkope producten. Er worden namelijk ook altijd kortingen aangeboden voor een ruime selectie van bekende merken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Apple, Nike, Samsung of merken waar je vast wel al van hebt gehoord. Misschien ben je ook enkel op zoek naar een leuk cadeau voor je vriend of vriendin. Ook dan kun je uitstekend terecht bij één van de websites die dit aanbieden.

Leuk alternatief voor hardlopen

werken aan conditieNiet iedere hardloper is gezegend met een goed lijf. Bij de een treden vaker blessures op dan bij de ander en juist vanwege blessures zijn er een hoop mensen die gedwongen moeten stoppen met hardlopen en zodoende een stuk minder aan de conditie kunnen werken. Een alternatief voor hardlopen is steppen.

Misschien heb je er nog nooit van gehoord of heb je weleens iemand langs zien razen op zo’n stoere step, maar steppen is een uitstekend alternatief voor diegene die niet kan hardlopen wegens blessures of diegene die gewoonweg een keer wat anders wil dan alleen maar lopen. Het steppen is overgewaaid vanuit Amerika en Canada en is sinds een aantal jaren ook aardig aan populariteit aan het winnen in Nederland. Er worden zelfs kampioenschappen voor georganiseerd.

Steppen is werken aan je conditie

Steppen vergt behoorlijk wat van je lichaam, maar dan op een andere manier dan wanneer je gaat hardlopen. Bekijk deze tabel maar eens. Je gebruikt immers zowel je benen als je armen bij het steppen en tussentijds dien je ook rekening te houden met tegemoetkomend verkeer. Om te kunnen gaan steppen heb je eigenlijk niets meer nodig dan een step. Je hebt geen sportkleding of speciaal schoeisel nodig om te kunnen gaan steppen. Uiteraard is het wel handig als je sportkleding en sportschoenen draagt voor comfort, stabiliteit en om eens lekker te kunnen uitzweten.

Een step kopen is vrij eenvoudig, aangezien meerdere winkels steps verkopen. Toch dien je er rekening mee te houden dat je niet gaat kijken voor een zogenaamde speelgoedstep die onder andere verkocht worden bij de bekendere speelgoedwinkels. Ga specifiek op zoek naar een zogenaamde sportstep die voor iedere ondergrond geschikt is. Een van de meest bekende merken als het gaat om terreinsteps is KickBike. Dit van oorsprong Canadese merk is al jaren de hofleverancier op het gebied van steps voor diegene die graag aan zijn of haar conditie wilt doen.

De verschillende steps van KickBike zijn te herkennen aan de grote voorwielen en kleinere achterwielen. Tevens geeft het merk minimaal twee jaar volledige garantie op alle onderdelen van de steps. Bij aanschaf van een KickBike step ontvang je ook een gereedschapssetje om je nieuwe step in elkaar te zetten. De step staat binnen enkele minuten in elkaar en dan wordt het tijd om de weg op te zoeken. Een tip die ik je kan geven is om rustig te beginnen. Steppen is namelijk behoorlijk intensief voor je lichaam, zeker als je het nog nooit gedaan hebt.

Hardlopen succesvol combineren met krachttraining

Hardlopen is perfect geschikt voor het opbouwen van een goede conditie. Maar wat als je naast een goede conditie, ook jouw spieren optimaal wil trainen? Dan is een combinatie van hardlopen en krachttraining wellicht iets voor jou. Om deze combinatie nog succesvoller te maken, kun je gebruik maken van fitness supplementen om jouw training te verbeteren. In dit artikel lees je meer over de verschillende fitness supplementen die je hierbij kan gebruiken.

Welke fitness supplementen passen bij jou?

Welk fitness supplement jij nodig hebt om de resultaten van jouw training te verbeteren, hangt af van het doel van jouw training. Wil je bijvoorbeeld meer spieren opbouwen, dan kun je eiwitten gebruiken. Eiwitten zijn bouwstoffen van spiervezels, die je bij jouw krachttraining helpen meer spieren op te bouwen. Hierbij kun je verschillende eiwitpoeders gebruiken, zoals whey eiwitten, proteïne, caseïne en soja eiwitten. Deze eiwitten zijn allemaal geschikt voor het opbouwen van extra spiermassa, maar verschillen ook wat van elkaar op verschillende gebieden. Bekijk daarom op basis van jouw specifieke situatie welke eiwitten geschikt zijn voor jou.

creatine voor hardlopersNaast eiwitten, kun je ook de stof creatine gebruiken om meer kracht op te bouwen. Zo geeft creatine snel extra kracht in de spier, waardoor je meer uithoudingsvermogen krijgt. Hierdoor kun je niet alleen langer hardlopen, maar kun je jouw krachttraining ook langer volhouden. Dit maakt creatine een perfect fitness supplement voor mensen die hardlopen willen combineren met krachttraining.

Zo kun je met dit fitness supplement meer conditie opbouwen en bovendien meer spiermassa krijgen.

Voedingssupplementen met BCAAA

Ook kun je gebruik maken van BCAA’s. BCAA’s zijn een soort aminozuren, die jouw lichaam niet zelf aan kan maken. Om ervoor te zorgen dat je lichaam toch BCAA’s binnenkrijgt, kun je deze innemen in de vorm van voedingssupplementen met BCAAA. BCAA’s stimuleren namelijk de eiwitsynthese, waardoor je snel meer energie krijgt. Dit is handig voor tijdens het hardlopen, maar ook voor tijdens de krachttraining. Daarnaast zorgen BCAA’s ervoor dat jouw spieren tijdens het afvallen niet afgebroken worden, zodat je na het hardlopen extra spieren opbouwt en geen spieren kwijtraakt.  Dit is een onderdeel waar veel mensen de fout in gaan. Door veel aan conditie te trainen gaan er vaak ook spieren verlopen wanneer niet de juiste voedingstoffen binnen komen, daarom is het van groot belang dat het lichaam de juiste voeding binnen krijgt om de spieren te behouden en toch ook de conditie te kunnen trainen.

Supplementen gebruiken na het hardlopen

Supplementen gebruiken na het hardlopenTot slot kun je na de training gebruik maken van fitness supplementen met koolhydraten. Hierdoor worden jouw spieren niet afgebroken, maar bouw je juist extra spieren op. Je kan deze supplementen gebruiken na het hardlopen, maar ook na de krachttraining. Dit maakt fitness supplementen met koolhydraten geschikt voor iedere sporter die op een serieuze manier beter in vorm wil komen en meer spieren op wil bouwen.

Waarom zou ik gaan hardlopen?

Je kent het wel, als niet hardloper verbaas je je altijd over de hoeveelheid mensen die in de hitte of juist de kou of regen zich wagen aan ‘je longen uit het lijf rennen’. Maar al die mensen hebben vast onderstaande voordelen al ontdekt. Nu aan jou de beurt om te lezen waarom zoveel mensen zich aan het hardlopen wagen.

Goed voor de conditievoordelen hardlopen en spieren

Dat het goed is voor je conditie staal als een paal boven water. Je zult vast denken, dat is niet nieuws. Dat is misschien ook zo, maar besef goed dat het nog altijd beter is om een klein en kort stukje hard te lopen dan om helemaal de bank niet af te komen. Je hoeft niet gelijk de marathon te rennen om toch al goed bezig te zijn.

Daarnaast worden je spieren ook meer belast. Wanneer je dit op de juiste manier laat gebeuren ben je in staat in zijn geheel krachtiger te worden. Je lichaamsbouw komt hierdoor beter tot zijn recht, zeker als voor de juiste begeleiding kiest. Je zult vervolgens een betere houding gaan aannemen.

Makkelijk te combineren

Een ander bijkomend voordeel is dat je hardlopen makkelijk in je dagelijks leven kunt ‘fietsen’. Doordat je het altijd en overal kunt doen ben je niet afhankelijk van tijden van de sportschool. Ben je een ochtendmens en altijd erg vroeg wakker? Geen probleem, trek je schoenen aan en je kunt gaan. Woon je niet dichtbij een sportschool? Geen probleem, trek je schoenen aan en je kunt wel gaan hardlopen. Heb je het altijd druk? Geen probleem, een halfuurtje tussendoor vind je altijd wel.

hardlopen conditie

Frisse lucht

Als je overdag veel binnen te vinden bent, wat al snel het geval is, dan is hardlopen de ideale manier om eens lekker buiten te komen. Weer of geen weer, uit verschillende onderzoeken blijkt dat je altijd wel vitamine D binnenkrijgt als je buiten bent. Als je gaat hardlopen weet je zeker dat je genoeg van deze vitamines zult opnemen. Bovendien is de frisse lucht ook goed voor je algehele gemoedstoestand. Duffe kantoorlucht bijvoorbeeld maakt je suf en kan zelfs hoofdpijn veroorzaken. Door te rennen ben je toch al gauw een half uur per keer buiten. Je zult zien dat je je door de buitenlucht fitter zult voelen.

frisse lucht hardlopenVerminderd stress

Door hard te lopen zal je stresslevel lager worden. Het is niet alleen een goede uitlaatklep of een manier om je gedachten even op nul te zetten, het is ook bewezen dat je het gelukshormoon endorfine aanmaakt. De endorfines zorgen ervoor dat je je goed en happy voelt en is een goed medicijn tegen stress.

Iedereen kan het

Hardlopen is een sport die in principe iedereen kan. Je hoeft niet, net zoals bij dansen, te oefenen op bepaalde pasjes. Of zoals bij tennis, urenlang te oefenen op je backhand. Als je kunt rennen, kun je hardlopen. Wel verstandig is het om een hardloopschema te volgen en een goede outfit te hebben. Je kunt meteen beginnen.

Goedkope sport

Hardlopen is een sport waar je niet veel spullen voor nodig hebt. OK, het is goed om te investeren in een paar goede schoenen en misschien dat je er een extra broek of t-shirt voor aan gaat schaffen maar meer dan dat heb je in principe niet nodig. Je hebt niet te maken met dure sportschoolabonnementen, paardrijspullen, tennisrackets, schaatsen of noem maar op. En dit betekent ook dat als het je om een of andere reden niet bevalt je ook niet zit opgezadeld met allerlei spullen die je anders nooit meer gebruikt. Hardloopschoenen trek je vroeger of later toch wel weer een keer uit de kast, al is het maar om er een keer op te wandelen.

Marathons uitkiezen en lopen

Een marathon lopen! Zodra je hieraan denkt, stel je je iets groots voor. Een gigantische uitdaging en de mooie prestatie die hierop volgt wanneer je deze hebt uitgelopen. In Nederland zijn er veel mensen die jaarlijks deelnemen aan de diverse marathons die ons land rijk is. Wanneer je nog nooit een marathon gelopen hebt, spring dan niet gelijk in het diepe. Denk er goed over na en zorg ervoor dat je jezelf van tevoren uitgebreid laat informeren. Het lopen van een marathon is namelijk niet iets dat je zomaar even doet. Ook niet wanneer je elke week een uurtje hard loopt bij jou in de buurt. Er komt veel meer bij kijken. Hieronder vind je enkele tips die je kunnen helpen om naar je eerste marathon toe te werken.

Welke marathon past het best bij jou?

marathon stadIn Nederland kun je bijna iedere maand wel ergens een marathon lopen. Hier vind je een overzicht van de marathons die er recent gelopen worden. Logischerwijs verschillende de marathons significant van elkaar. De afstand van een marathon is altijd 42 kilometer en 195 meter. Lees hier hoe die afstand tot stand gekomen is. Als deze afstand te lang voor je is, kun je er veelal voor kiezen om een halve of een kwart marathon te lopen.

Ook het seizoen en omgeving waar de marathon plaats vindt, speelt een rol. Marathons die buiten de ‘extreme’ seizoenen (winter en zomer) plaatsvinden zijn over het algemeen beter vol te houden. De temperatuur ligt dan rond de 10 a 15 graden waardoor je lichaam beter zijn warmte kwijt kan. Denk er goed over na wat jouw doel is. Wil je de marathon helemaal uitlopen, of wil je louter de ervaring van het marathonlopen meemaken? Dit zijn twee heel verschillende doelen die op hun beurt ieder een specifieke voorbereiding vergen.

marathon natuurVind je het prettig om in een drukke stad te lopen of ben je liever in de omgeving van natuur? Iedere marathon heeft zijn eigen karakteristieken als het gaat om de omgeving. In de stad loop je meestal alleen op asfalt. In de natuurlijk loop je geregeld over onverharde wegen en is er dus meer demping. Let wel, wanneer je ervoor kiest om een marathon in de natuur te lopen bestaat er altijd een kans dat het erg modderig en glad is wanneer het geregend heeft. Je hebt dan ander schoeisel nodig dat op deze omstandigheden is berekend.

Trainen, eten en marathon outfit

trainen voor marathonEen dag per week hardlopen na je werk is zeker niet voldoende om goed voorbereid aan een marathon te beginnen. Aangeraden wordt om gedurende enkele weken minstens 4 dagen per week 3 uur achter elkaar te trainen. 3 dagen per week trainen is ook een optie als je een zeer goede conditie hebt. Het is simpel: hoe minder dagen je traint voor de marathon, hoe zwaarder je het zult krijgen op de dag zelf. Bereid jezelf dan ook goed voor. Vraag ervaren marathonlopers om hun ervaringen. Zij komen vaak met tips die goed van pas komen. Deze tips zijn zeker op ervaringen gebaseerd, maar iedere lopen heeft zijn eigen persoonlijke eigenschappen. Iedereen is uniek. Voor ieder geldt dus eigenlijk een iets aangepaste regel als het gaat om het trainingsschema, je eet en drink patroon en je kleding.

marathon-trainingEr zijn vele trainingsschema’s online te vinden. Je kunt deze eens volgen en kijken hoe deze voor jou lichaam aanvoelt. Als ergens de schoen wringt, pas het schema dan zo aan dat deze beter aansluit bij jou lichaam en fysieke gesteldheid. Hetzelfde geldt voor je voedingspatroon tijdens de marathon. Wanneer je meerdere uren loopt, heeft je lichaam onderweg vocht en zelfs eten nodig. Veel mensen die louter een rondje in hun buurt lopen, drinken pas weer als ze thuis zijn aangekomen. Je moet dus van tevoren goed trainen op het eten en drinken tijdens het lopen. Dit is iets dat je lichaam in eerste instantie niet gewend is. Er bestaat een kans dat je eens moet overgeven. Je maag moet eraan wennen om tijdens lichamelijke inspanning voedsel te verteren. Ook hier zijn tips voor.

Zorg voor goede schoenen en kleding. Probeer deze ruim van tevoren voor een langere periode uit. Zit alles lekker? Ook na enkele tientallen kilometers lopen? Na een langere afstand beginnen sommige kledingstukken op een onaangename manier te schuren of irriteren. Dit wil je tijdens een marathon te allen tijde voorkomen. Gelukkig zijn er veel opties op dit gebied. Er is er kleding die specifiek gericht is op duurlopen.

 

Trainen en Coördinatie

Wanneer je begint met hardlopen en je de nodige accessoires hebt aangeschaft is het tijd om jezelf te gaan trainen. Wat bedoelen we hiermee? Het is belangrijk om een schema op te stellen zodat je stap voor stap groeit in het proces van het hardlopen. Zowel je conditie als je coördinatie zijn hierin een belangrijke factor.

Hardloopschema

samen hardlopenHet is fijn om een doel te hebben. Deze (tussentijdse) doelen zitten helder in een hardloopschema verwerkt. Wanneer je een van je doelen bereikt hebt, geeft je dat een goed gevoel. Het gevoel een prestatie geleverd te hebben, geeft je vertrouwen om ook de volgende horde te halen. Hoewel veel mensen alleen, met een vriend of collega lopen, is het ook interessant om te kijken naar een hardloopvereniging. Een vereniging geeft regelmaat en is ook nog eens gezellig. Daarnaast is er een zekere vorm van competitie tussen elkaar die gezond kan werken. Je eerste doel is vaak om de 5 kilometer te lopen. Deze afstand voelt in het begin voor sommige mensen best pittig, maar deze grens zal je snel onder de knie krijgen.

Online zijn er ook veel hardloopschema’s te vinden. Deze kun je eventueel uitprinten en gaan volgen. Het is leuk om het samen met iemand te doen die ongeveer dezelfde conditie heeft als jij. Denk aan een vriend, familielid of een collega. Ondanks dat je tijdens het lopen niet veel adem hebt voor uitgebreide gesprekken is het een fijn om iemand aan je zij te hebben. Het is weer een stukje concurrentie en je kunt jezelf aan de ander optrekken. Naast de online hardloopschema’s zijn er ook smartphone apps die je kunt installeren en gebruiken. Er zijn gratis en betaalde hardloop apps die jou door middel van een stem begeleiden tijdens het parcours. Dit werkt erg goed wanneer je je sterk wilt focussen op je conditie en de opbouw daarvan. Deze wordt dan in stappen opgebouwd.

Personal trainer

hardloopschemaWanneer je budget toereikend genoeg is, kun je ook overwegen om een personal trainer in te huren. Deze maakt net zoals in de sportschool een persoonlijk schema voor je dat mooi aansluit op de staat van je lichaam. Vervolgens bespreek je samen welke doelen je wilt bereiken. Voor de een is het simpelweg fitter worden en een beetje afvallen. Voor een ander kan het een bepaalde marathon zijn.

Coördinatie

Hardlopen doe je met je hele lichaam, niet alleen met je benen. Ook je bovenlichaam wordt ruim belast. Het is dus cruciaal dat je een goede coördinatie hebt. De een heeft van zichzelf in de basis al een coördinatie die voldoende is. Dan is het iets eenvoudiger om te beginnen. Wanneer je coördinatie nog wat verbeteringen kan gebruiken kan een personal trainer je hier ook in helpen. Over het algemeen kun je hier zelf ook al een heel eind mee komen door een paar tips op te volgen.

landing voeten

De landing van de voet op de grond is een van die focuspunten. De ervaren duurlopers zetten eerst de bal (voorkant) van de voet neer. Sommige landen met de gehele voet in een keer. Beginnende renners landen meestal met de hak eerst. Hierdoor staat je voet een moment langer op de grond dan wanneer je op de bal landt. Op zich is dat geen probleem. De snelheid waarmee je rent in dan wel iets lager. Vandaar dat ervaren wedstrijdrenners ervoor kiezen op de bal van de voet te landen. Los hiervan zijn er zelfs renners die op blote voeten hardlopen. Dit is een heel andere ervaring!

Hardlopen is er voor iedereen

hardlopenDe titel zegt het al: hardlopen is er voor iedereen. Toch is deze uitspraak iets te kort door de bocht genomen. Hardlopen is er vooral voor diegene die fysiek in staat is om zonder problemen te beginnen met hardlopen, en voor hen die al geruime tijd succesvol bezig zijn. Deze vorm van atletiek is op diverse manieren te beoefenen. Zowel op een laag recreatief niveau als op een hoog wedstrijdmatig niveau. Hardlopen vergt namelijk wel het een en ander van je lichaam. Voor mensen boven de 40 jaar en mensen met een medisch verleden is het raadzaam op contact op te nemen met een sportconsulent. Er kan dan een sportkeuring worden gedaan waarna je advies krijgt die op jouw persoonlijke situatie is aangepast.

Hardlopen is op recreatief niveau een zeer populaire laagdrempelige sport. De meeste mensen kunnen immers zo de deur uit stappen en beginnen hard te lopen. Die mensen lopen dan vaak richting een park of route die hen een mooi afgebakend parcours biedt. Als je eraan denkt om te beginnen met recreatief hardlopen is het raadzaam om enkele voorbereidingen te treffen waar je later veel profijt van zult hebben. Zo is een goede sportuitrusting belangrijk.

Wat aan te schaffen voor het hardlopen?

Voor deze duursport zijn veel producten verkrijgbaar. Vele hiervan heb je niet direct nodig en zijn een soort ‘nice to have’. Deze schaf je meestal aan nadat je verslingert bent aan de sport en jezelf iets meer wilt specialiseren. Denk bijvoorbeeld aan gadgets die je verloop monitoren. Daarnaast moet je jezelf eerst voorstellen welke afstand je wilt gaan lopen. Ga je je focussen op marathons of blijf je dichter bij huis?

Schoenen

hardloopschoenenWat iedere hardloper nodig heeft is een goede kleding uitrusting. Dit begint bij een stevig paar schoenen. Hardloopschoenen zijn er in diverse prijsklassen. De bekendere merken zijn vaak iets duurder en hebben een breder assortiment. Enkele populaire merken zijn Nike, Asics, Saucony, Adidas en New Balance. Er wordt druk gediscussieerd over wat de kenmerken moeten zijn van een goede schoen. Steun is zeer belangrijk en een goede demping natuurlijk ook. Voel vooral zelf aan wat prettig zit en overleg dit met de verkoper. Hij of zij kan je waardevolle informatie geven. De schoenen met extra steun zijn over het algemeen wat hoger in tarief.

Het passen van hardloopschoenen is een kunst. Het lijkt misschien vreemd, maar het is het beste om tijdens het passen een stukje door de zaak te rennen. Wanneer je rent zet je logischerwijs extra druk op je voeten en gewrichten. De voet beweegt in de schoen wanneer je voet landt. Deze beweging in de schoen is naar voren toe. Hierdoor komt je voet steeds met de tenen tegen de voorkant van de schoen aan. Het is daarom ook gebruikelijk om minstens een schoenmaat groter te kopen dan je eigen maat, en je schoenen strak te strikken. Vervang je schoenen vervolgens na iedere 1000 gelopen kilometers. De demping in de zolen is tegen die tijd versleten en niet effectief genoeg meer. Kom meer te weten over de hardlooptechniek op deze pagina.

Kleding

hardloopkledingTijdens het hardlopen krijg je het warm en transpireer je vervolgens flink. Er zijn ontelbaar veel keuzes op het gebied van hardloopkleding. Deze kleding reguleert de warmte en zorgt ervoor dat je prettig door kunt lopen. Over het algemeen hebben de meeste hardlopers enkele setjes kleding. Sets voor warme dagen, gemiddelde dagen en koude dagen. Wanneer het warm is volstaat een kort broekje en een hardloophemd zonder mouwen. Een petje tegen een mogelijk scherpe zon is handig om mee te nemen. Voor de kou zijn er lange hardloopbroeken en kun je met meerdere dunne laagjes je bovenlichaam kleden. Een muts in dan handig tegen extreme koude. Ook in de kleding zijn legio merken vertegenwoordigd. Van duur tot goedkoop. Je eerste sets hoeven zeker niet prijzig te zijn. Doe gerust een rondje langs de afgeprijsde producten. Hier vind je soms echte topstukken waar je jaren plezier van kunt hebben.

m4s0n501